אגודת ניצן

יש הרבה יותר ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז ממה שנהוג לחשוב, אך עדיין ההתמודדות המשפחתית מציפה אינספור שאלות וקשיים. אי לכך חשוב להבין שהתקשורת שבין ההורה לילד לא פעם זקוקה לתמיכה מקצועית, כזו שתאפשר להבין את המשמעות של התופעה ובמקביל תעניק כלי התמודדות שמתבססים על כמה צעדים פשוטים, ופה נציג את אגודת ניצן שמתמחה בתחום ושמעניקה סיוע היקפי ומשמעותי.

 אגודת ניצן

אגודת ניצן הוקמה בשנת 1964 מתוך רצון לסייע לכמה שיותר ילדים ובוגרים להתמודד עם קשיי תפקוד, הסתגלות וליקויי למידה. עם השנים פיתחה העמותה כלים שמסייעים לזהות ליקויי למידה ובמקביל שיטות הוראה שמושתתות על הוראה אישית מותאמת צורך. כיום העמותה מחזיקה ב38 סניפים ומעניקה תמיכה היקפית שבין היתר כוללת טיפולים פסיכולוגים, אבחונים דידקטיים והדרכה לחיים עצמאיים, כך שהורים רבים לילדים בעלי הפרעות קשב נעזרים בשירותי האגודה.

כלים מסייעים

המציאות מלמדת שכשיש לבעיה שם יותר קל להתמודד, ועל כן הורים רבים פונים אל אגודת ניצן כדי לעבור בדיקת קשב, תהליך שמתבצע באמצעות ראיון עם ההורים, ערכה פסיכיאטרית ובדיקות ממוחשבות שמתבססות על אופי התגובה בעת חשיפה לגירויים מגוונים. עוד שירותים חשובים שניתנים מטעם האגודה כוללים אבחון מוכנות והכנה לכיתה א' (בין היתר מתייחס ליכולות קוגניטיביות ולתפקוד רגשי), אבחון פסיכולוגי ופסיכודידקטי שבוחן השפעות קוגניטיביות ורגשיות על מהלך הלמידה, הוראה מתקנת לצד אסטרטגיות למידה שמסייעת לצמצם פערים  בלימודים (מועבר בקבוצות קטנות ע"י מורים מוסמכים בהתאם לקצב האישי של הילד) ומגוון טיפולים מסייעים כגון ריפוי בעיסוק, שיפור מיומנויות חברתיות, טיפול פסיכולוגי ושיטות תרפיה שמתמקדות במישור הרגשי באמצעות אמנויות (למשל מוסיקה, יצירה ותנועה).

אגודת ניצן

 

אימון הורים

אחד מהמהלכים היותר חשובים שאגודת ניצן עושה עבור הורים לילדים שסובלים מהפרעות קשה וריכוז זה אימון הורים. כיום ידוע שלהורים יש חלק מהותי בתהליך ההתמודדות של הילד, ועל כן מאוד חשוב שההורה יידע כיצד להתנהל לצד הקושי ויחזיק בכלים שיימנעו ממנו לחיות בתחושה שהוא אינו הורה טוב או שהוא אינו יכול לעזור מספיק. התהליך קצר, ממוקד ומטרתו להפוך את ההורה למאמן מוצלח. ההורה למד כיצד לאפשר לילד מרחב התמודדות אישי, בזמן שהוא רק עוגן שמדי פעם מכווין ובעת הצורך תומך.

עזרה מידית

לצד אימונים מעשיים, אגודת ניצן מציעה לרכוש ספר הדרכה. ספר קצר וממוקד שמכיל מגוון כלים מסייעים, כך ברגע שמתעוררת בעיה ההורה מוזמן להיעזר בספר. הספר מאפשר להשליך מסקנות על סיטואציות חדשות ועל כן אם מבקשים לצאת ממעגל של רגשות אשם, אכזבה והכאה על חטא, טוב לדעת שאינכם לבד, אלא קיימת עזרה מידית. שנסכם? בזכות אגודת ניצן אינספור הורים מעידים על שיפור משמעותי, כך שרק צריך לפנות ולהתחיל תהליך קשוב, מלמד ומעצים.